Jeśli jesteś zainteresowany przeprowadzeniem szkolenia w firmie. Skontaktuj się ze mną lub wyślij poniżej swój adres e-mail.
NEO-PI-R
Jest to obszerny kwestionariusz służący do poznania osobowości osób dorosłych, oparty na teorii leksykalnej Costa i McCrae. Składa się aż z 240 pozycji. Pozwala on na szczegółową i wnikliwą analizę 5 czynników (po 6 wymiarów w każdym z nich) osobowości. Jego wysokie wskaźniki rzetelności i trafności zostały potwierdzone wielokrotnie w badaniach i obserwacjach na całym świecie. Analiza kwestionariusza zawarta zostaje w pisemnym, szczegółowym raporcie indywidualnym, zawierającym ogólny wykres profilu osobowości (szczegółowy – na życzenie klienta) oraz opisy poszczególnych wymiarów, podwymiarów i zależności pomiędzy nimi zachodzące. Na życzenie klienta raport może zawierać tabelę prezentującą mocne i słabe strony osobowości, opis stanowiska, na którym osoba będzie się najlepiej sprawdzać, zachowanie w sytuacjach stresowych osoby, czynniki motywujące osobę.
Jest to bardzo ciekawa i wartościowa metoda, stosowana jako element procesu oceny oraz analizy kompetencji i potencjału pracowników. Dzięki NEO-PI-R otrzymuje się wiedzę pozwalającą na odpowiednie wykorzystanie mocnych stron pracowników
i rozwój obszarów, w których zauważono braki lub niedociągnięcia. Możliwe jest też dopasowanie cech i predyspozycji pracowników do odpowiednich zadań i stanowisk pracy.
Obszary zastosowania:
Orientacja o swoim osobistym potencjale, mocnych i słabych stronach.
Dobór obszarów, w których dana osoba może uzyskać najlepsze efekty w pracy nad sobą oraz takich, które są mało podatne u niej na zmiany.
Wybór konkretnych szkoleń na podstawie wiedzy uzyskanej z określenia kierunków osobistego rozwoju.
Wskazanie najlepszego kandydata na dane stanowisko (rekrutacja zewnętrzna lub wewnętrzna).
Określenie wymagań stawianych na stanowisku pracy z punktu widzenia potrzeb firmy.
Opis predyspozycji osobowych. Pokazuje najbardziej naturalny styl pracy analizowanej osoby. Ponadto, daje informacje o ewentualnych modyfikacjach zachowania w aktualnej sytuacji zawodowej oraz prawdopodobnych reakcjach w obliczu silnej presji.
Poznanie możliwości i ograniczeń pracowników, efektywne wykorzystanie potencjału ludzkiego.
Określenie cech i umiejętności pracownika, które będą rozwijane przez specjalistyczne kursy lub szkolenia.
Dobór efektywnej strategii zarządzania, komunikowania i motywowania w relacji przełożony-podwładny.
Określenie potrzeb, oczekiwań i motywacji pozafinansowej oraz czynników działających demotywująco na pracownika.
Tworzenie zespołu pod kątem racjonalnego działania na zasadzie uzupełniania się, a nie nadmiaru lub braku kompetencji.